Uniek jaarverslag
Ter verantwoording van de REMI subsidie moeten OCMWs een elektronisch verslag indienen (deadline 30 april 2025) met de gegevens van de steunen voor de tweede periode lopende van 1/03/2024 tot 31/12/2024. Dit verslag wordt aangemaakt via de REMI-toepassing en moet vervolgens manueel worden aangevuld.
Hoe ga je te werk?
-
Je neemt eerst dit document met inhoudelijke informatie door om te begrijpen hoe je het elektronisch verslag moet invullen.
-
In de web versie van REMI kan je vanaf nu maandbudgetten markeren voor REMI subsidie. Je kan de handleiding voor deze procedure hier raadplegen.
-
In de web versie van REMI kan je eveneens het elektronisch verslag exporteren. Voor deze procedure kan je dezelfde handleiding als bij stap 2 raadplegen. Let op, de functionaliteit om het verslag te exporteren is enkel toegankelijk voor medewerkers met de rol OCMW REMI Diensthoofd, de export moet overigens gebeuren nadat alle maandbudgetten uit de tweede periode correct zijn gemarkeerd in de tool (Let op: steunen die in de eerste periode zijn toegekend en doorliepen in de tweede periode, hadden ingevoerd moeten worden in de Excel van de eerste subsidieperiode. Dit is uitsluitend van toepassing voor periodieke steunen waarvan zowel de berekening als de toekenning in de eerste periode vielen).
Het is mogelijk om al eerder een export uit te voeren om de functionaliteit uit te testen en de Excel te verkennen. De definitieve export moet echter pas gebeuren zodra alle maandbudgetten gemarkeerd zijn.
​
Hieronder kan je een stappenplan downloaden voor de creatie van de Excel controletabel. In de linkerbovenhoek kan je steeds een tekstballon terugvinden die je kan aanklikken voor bijkomende toelichting.